Az új jelszó: „Mérsékelten szeretem”

„Utálom a kánikulát! Utálom ezt a nyamvadt hideget! Jajj én úgy utálom ezt az embert! Utálok korán kelni! Édes Istenem, de nagyon utálom ezt a boszorkányt! Már megint mindenért én voltam a hibás, úgy utálom!  De utáltam a mai vacsorát! Utálok sorban állni! Ez a nadrág valami borzalmas, utálom! Áh,csak hagyjuk, utálom! UTÁLOM! UTÁLOOOOOM!”

Te hányszor mondod egy héten, hogy utálsz valamit? Rájöttem, hogy én elég sokszor!

Alapvetően pozitív személyiségnek tartom magam. Igyekszem jó döntéseket hozni, jól cselekedni magammal és másokkal szemben és nem összerogyni egy-egy nehéz helyzet súlya alatt. Mégis a szavaim nem mindig tükrözik ezt a filozófiámat.

Sokszor rosszul fejezem ki magam. A szavaim nem állnak összhangban egy-egy helyzet komolyságával. Vannak dolgok, amiket tényleg utálok, akár még joggal is, de nem kell, hogy a meleg, egy előnytelen farmer, vagy a nekem nem tetsző feladatok ezek közé tartozzanak. Nem lehet mindent utálni, egyszer csak túl sok lesz ebből a szóból. Végül pedig én leszek az, aki beleragad ebbe az utálat tengerbe.

Ezért úgy döntöttem, hogy egy hónapra megválok ettől a kifejezéstől. Helyette maximum a „mérsékelten szeretem” kifejezést fogom használni. Nem mondom, hogy könnyű lesz, hiszen valóban sokszor meggondolatlanul, valós tartalom és érzelmi töltet nélkül dobálóztam ezzel a kifejezéssel. Motivációként azt találtam ki, hogy minden alkalommal,ha véletlenül kicsúszik a bűvös utálom kifejezés a számon bedobok 100 forintot a perselyembe, a hónap végén összegyűlt összeget pedig nem költhetem magamra, hanem valaki másra kell fordítanom.

Szóval a kihívás elfogadva! Októberben jövök az eredménnyel! Jajj igen és még egy dolog. Nektek is ajánlom a Ho’oponopono módszert, aminek a lényege az, hogy egy-egy nehéz helyzetben, vagy akkor ha olyan emberrel ütközünk, konfrontálódunk vagy szimplán csak találkozunk 4 kifejezést mondogatunk, amelyek a következőek:

Sajnálom.

Kérlek, bocsáss meg.

Köszönöm.

Szeretlek.

Vannak emberek, akikkel kifejezetten nehezen boldogulok a mindennapjaimban és nem is igazán érzem azt, hogy lenne eszközöm a kezelésükre. Nemrég beszélgettem egy kedves ismerősömmel, aki azt javasolta, hogy ahelyett, hogy utálatot és haragot sugároznék ezek felé az emberek felé inkább próbáljam meg pozitív gondolatokkal elárasztani őket! Nem tudom, hogy lesz-e bármilyen eredménye a kísérletemnek, de úgy döntöttem, hogy szeptemberben „szanaszét” Ho’oponopono-zok minden negatívumot az életemben! 😀

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

